A Szépségkirálynő - Hat évig harcolt koronájáért Bálint Antónia

Bálint Antónia (44) az első szépségkirálynő volt Magyarországon, akit megfosztottak koronájától, miután fény derül arra, hogy korábban aktképek készültek róla. 1991-ben választották a Miss World győztesének, a sikernek azonban mindössze három napig örülhetett. A versenyre barátnőjével, Rába Tímeával (43) együtt jelentkeztek, de alacsony termetük miatt nem gondolták, hogy nagy esélyük lehet. Antónia első, Tímea második lett. „A döntő előtt velem együtt tizenhat lány szállhatott fel arra a buszra, amely egy előkészítő táborba vitt bennünket. Aláíratták velünk azt a bizonyos szerződést, ami miatt később én lettem az a szépségkirálynő, aki mindmáig megmaradt az emberek emlékezetében. A szerződésnek volt egy speciális »c« pontja, ami valahogy a következőképpen hangzott: »A versenyző vállalja, hogy aktfelvételek és videó készítését nem engedi, és az esetleg korábban készült ilyen jellegű felvételek megjelenését a szervezőkkel együtt megpróbálja letiltani.«

Antónia aláírta ezt a szerződést, mert azt gondolta, a fotók soha nem jelennek meg Magyarországon, másrészről pedig a szerződés egyértelműen feltételezte azt, hogy lehettek ilyen fotók, és hogy letiltásukra nem kötelezték, csak arra, hogy próbálja meg azokat a szervezőkkel együtt letiltani. Miután azonban ő lett a győztes, aktképei miatt visszakérték tőle a koronát.

„Gyönyörűnek és kereknek éreztem a világot magam körül, azt gondolva, a jövőmet már úgy alakíthatom, ahogy nekem tetszik (...). A verseny után pár héttel behívtak a versenyt lebonyolító cég irodájába. Először azt hittem, ők is gratulálni szeretnének. A cég vezetői első körben biztosítottak afelől, hogy kiállnak mellettem a nemzetközi szervezet kifogásaival szemben. Minden fórumon nyilatkoztak is arról, hogy én nem tehetek semmiről, és ha nem felelek meg a Miss Worldnek, akkor abban az évben nem indul magyar lány a versenyen. Ez persze nem volt ilyen egyszerű, mert a licencszerződésben az állt, hogy a szervezők Magyarországról minden évben delegálják az aktuális szépségkirálynőt a nemzetközi versenyre. Amennyiben nem, úgy a tulajdonos elveszíti a licencjogot, ami nem kevés pénzveszteséggel is jár."
Emiatt a szervezők új versenyt írtak ki, Antóniának pedig vissza kellett adnia a koronáját, de ezt nem tette meg. Hat év bírósági hadakozás után bebizonyosodott, hogy igaza van.
Az álmom szertefoszlott. Annak ellenére, hogy szépségkirálynő lettem, többet nem hívtak dolgozni a reklámszakmába. Nem tudom ma sem, mi volt az oka. Anyukámék kis üzletében kezdtem dolgozni. Általában 12 órán át szolgáltam ki a vevőket. Kávét, teát főztem, árultam, beszélgettem, és néha, ha arra tévedt egy-egy újságíró, nyilatkoztam nekik, például arról, hogy »pralinét árul a királynő«. Nem mondom, hogy boldog voltam ettől az állástól, de három évig csak ez a lehetőségem volt."