A Szépségkirálynő - Újabb botrány egy szépségkirálynő-választáson

Nem könnyű szépségversenyt rendezni manapság. Hol a nyertes utasítja vissza a koronát, hol meg mást küldenek a nemzetközi versenyre, mint aki nyert. A meglehetősen szövevényes történetben szerepet kapott Kelemen Henrietta, Huszárovics Dalma, a Fülöp-szigetek és a Magyarország Szépe Kft. is.
A történet a következő: a Miss Earth verseny nyertese, Kelemen Henrietta helyett más utazik a tájfun sújtotta térségbe. Hogy ez hogy lehet? Úgy, hogy az utazhat a versenyre, akit beneveznek, és kifizetik utána a 2000 dolláros (kb. 400 ezer ft) nevezési díjat. A Magyarország Szépe Kft. harmadik tulajdonosa ezt megtette, persze csak mint magánember.
"A Magyarország Szépe Kft.-ben van egy harmadik üzlettársunk, aki mint magánember delegálta Dalmát, így vállalkozásunknak ehhez semmi köze. Bárki indíthat nemzete színeiben egy lányt, aki befizeti a nevezéshez szükséges licencdíjat, amit üzlettársunk három évre előre magánemberként megvásárolt magának" – nyilatkozta a Blikknek Sarka Kata, a Magyarország Szépe Kft. ügyvezetője. A titokzatos üzlettárs Dulai Zoltán, aki a felszámolás alatt álló Slimexpo Zrt-ben is érintett.
A Miss Hungary képviselője, B. Tóth Mihály csak annyit mondott: "Hiába készültünk, mert néhány napja kiderült: egy olyan lány utazhat Henrietta helyet, aki nem is nyert szépségversenyt."
Érdekes módon a Miss Earth Hungary oldalán az idei nyertesként Huszárovics Dalma neve van feltüntetve, a bejegyzést 12 órája rakták fel.
A lap megszólaltatta az utazó lányt, Huszárovics Dalmát is. "Október végén kaptam egy telefont a Magyarország Szépe Kft. egy régóta ismert képviselőjétől, hogy készüljek. Valóban nem nyertem itthon szépségversenyt, azért esett rám a választás, mert négy évvel ezelőtt döntős voltam, és fél évig karitatív munkát végeztem Afrikában, ami sokat nyom a latban."
Korábban Hajdúék cége rendezte a Miss Earth versenyt is, de két éve már nem. A versennyel már tavaly is baj volt, az akkori nyertes, Kocsis Alexandra egyszerűen nem utazott el Manilába. Sarka Kata, a Magyarország Szépe Kft. ügyvezetője a Velvet érdeklődésére elmondta, hogy férjét, Hajdú Péter a Facebookon keresztül kereste meg Répás Lajos, a Miss Hungary verseny egyik szervezője, akit sokáig kerítéssel vádoltak. Répás állítása szerint nem delegált egy lányt sem a versenyre, mivel nem tartja jónak azt.
Tóth Mihály szerint itt valami nagyon félrecsúszott. Elmondása szerint ő még szeptember 18-án küldte vissza a szerződést, melyben rögzítették a szerződést feltételeket. Ehhez képest október végén kapott egy levelet, mely szerint egy másik céget illetnek a jogok. "Mi lefoglaltuk már a repülőjegyeket 9 főre, mindent megszerveztünk." Arra a kérdésre, hogy tesznek-e jogi lépéseket az ügyben, B. Tóth csak annyit mondott: "Elsődleges szempont, hogy megvédjük Henrietta imidzsét, és ne engedjük el a fülünk mellett ezt a dolgot. A legrosszabb, hogy emiatt lecsúsztunk más, nagy versenyről." B. Tóth elmondása szerint ők azért is akartak kimenni, mert be akartak mutatni egy környezetvédelmi magyar szabadalmi technológiát. Ugyanis a Miss Earth-ön erre is van lehetőség.
A Velvet megkereste Kelemen Henriettát is, hogy szerinte mi történt. "Még 2012-ben nyertem meg a Miss Hungaryt, és idén május körül kerestek meg, hogy szeretnék, ha én mennék a Miss Earth-re. Már megvolt a repülőjegyem, holnap indultam volna ki" – mondta el Kelemen Henrietta, majd hozzátette "Azt, hogy nem én utazom, a Blikkből tudtam meg, október 31-én. A vonaton ültem, amikor anyukám felhívott, hogy olvastam-e az újságban, hogy nem én megyek, hanem egy másik lány. Felhívtam a szervezőket, hogy mi ez, de nem tudtak mit mondani, nem tudják, hogyan történhetett ez." Kelemen szerint B.Tóth igazat mondott, nem gondolja, hogy hazudott volna neki.
Arra a kérdésre, hogy fontolgat-e jogi lépéseket az ügyben, elmondta, hogy igen, főleg azért, hogy megvédje a becsületét. "Mindenhol azt mondtam, hogy elutazom, átszerveztem a vizsgáimat a főiskolán, volt olyan tanárom, aki megkérdezte, hogy miért vagyok itt bent. Nem akarom, hogy hazugnak tartsanak.
További érdekes és fordulatos híreket tudhatsz meg a friss hírek oldalain is.